2013. február 23., szombat

Ha a baba koszmopolita - TIPP

Ma este, fürdetés közben eszembe jutott egy - Bence "éltes" korából fakadóan - rég elfeledett probléma. A koszmó. Ez a fura, leginkább a korpára hasonlító, de még sem korpa, hanem fejbőrhámlásos tünet, ami az olyan eleve nagy hajjal született babáknál, mint Bence, kifejezetten nehezen eltávolítható cucc. Na, nekem erre is megvan a tuti tippem.












Hosszú hónapokig szenvedtünk a koszmóval. Helyesebben tőle. Mindig jött valaki, a védőnő, az orvos, és magyarázta, hogy olajos vattakoronggal masszírozzam a fejbőrt, és attól leválik. Őszintén szólva, az elején azt sem tudtam, hogy miről beszélnek, mi válik le. Éppen ezért immel-ámmal tettem a dolgom. Talán ezért is volt, meg azért is, hogy Bence haja iszonyat hosszú, hogy egyáltalán nem akart leválni a koszmó. Sőt. Inkább egészen elszaporodott, vagy hogy hívják. A gyerek feje szinte már teljes egészében egy nagy koszmótanya volt, és annyira szégyelltem, hogy képtelen vagyok ledörzsölni a fejéről (ekkor már tudtam, mi az a koszmó), hogy gyűlöltem orvoshoz járni és végighallgatni újra és újra, hogy a gyerek feje koszmós.

De egyszer jött egy angyal.

Helyesebben az a védőnő, aki a gyermekorvos asszisztense is egyben. Első ránézésre úgy néz ki, mint egy boszorka: lenőtt, zsíros szőke hajat és vastag keretes szemüveget visel, a kora pedig megállapíthatatlan. Ám ahogy a babákhoz ér, az elmesélhetetlen. Hihetetlen gyengédséggel közelít feléjük, és ezernyi trükköt tud, hogy megnevettesse őket. (Tőle loptam Csiki Manó ötletét, ami tulajdonképpen a kezem, és a gyerek már akkor vinnyog, ha Csiki Manó közelít felé.) Szóval ez a boszorkabőrbe bújt angyal egyszer kiokított, hogy hogyan tudok egyetlen alkalom révén megszabadulni a koszmótól.

Kell hozzá babaolaj, vatta, egy sapka, amit nem sajnálunk, egy pelenka vagy lepedő, amiért megintcsak nem kár és egy gyógyszertárban kapható tetüfésű.
A műveletet fürdés előtt pár órával kell elkezdeni. A teendő pedig, hogy a vattából annyit tépünk, hogy a baba egész fejét be tudjuk vele teríteni. Ezt nagyon alaposan átitatjuk a babaolajjal, és betakarjuk vele a baba fejét. Az egész olajasvattasisakot a kis sapival "rögzítjük" a baba fején, és 1-2 órát (minél többet) ázni hagyjuk az olajban a fejbőrt. Amikor már kellőképpen felpuhult, az egész cuccot levesszük, a babát pedig a lepedőre lefektetjük, méghozzá úgy, hogy a feje a fény felé legyen. Ekkor elővesszük az egészen aprófogú tetüfésűt, és a fej vonalával párhuzamosan a fellazult bőr alá nyúlunk, és simán le tudjuk szedni a baba fejéről. A bőrt egy papírkéztörlőbe ütögetjük vagy kenjük. Nem túl guszta, de megéri. Utána pedig irány a kád és pancsi! Én egyszer csináltam végig, utána már  csak nagyon ritkán volt minimális koszmóproblémánk, amit tényleg egy olajos vatta is orvosolt.

Azért, hogy a koszmótlanság garantált legyen, én a Bebe márka koszmó elleni samponját használom, ami megelőzésre is kiváló. Ezt minden fürdés elején felteszem Bence hajára, állni hagyom, és a pancsi végén leöblítem. Tényleg hat, szívből ajánlom.
Tehát, halál a koszmóra! Hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése