2013. január 29., kedd

Hasfájás - TIPP

Fotó: Gálos Viktor
Az első tipp hasfájásra, hogy nincs tipp. Amelyik baba hasfájós, az hasfájós.

Persze vannak a módszerek, amelyekkel kimozogtathatjuk belőle a szeleket, de százszázalékig egyik sem oldja meg a problémát.






Ugyanígy van a cseppekkel is: azok csak abban segítenek, hogy a lelkiismeretünket nyugtatgassuk, hogy mi mindent megtettünk. Bár állítólag az Espumisan hatásos. Én nem tudom, mire megvettem, már nem volt szükség rá.

Csilla viszont leírta a tutit:
a hasfájás háromhónapos korban pikk-pakk ELMÚLIK.
Úgyhogy nem kell elkeseredni, mivel az idő természete, hogy halad, a hasfájás is el fog múlni egyszer.

Györgyi barátnőm viszont mégiscsak talált egy hatásos tippet hasfájás ellen. Ez pedig nem más, mint hogy a baba fájós hasát hajszárítóval fújjuk, persze nem forró levegővel, csak meleggel.
A babának ez a kellemes meleg valahogy jól esik, a zúgástól pedig még be is alszik. Én már nem tudom kipróbálni, mert Bence  túl van ezen az időszakon, de kíváncsian várom a tapasztalatokat ezügyben.
Hajrá!

6 megjegyzés:

  1. Hát nem tudom. A hajszárító nagyon könnyen megégetheti a baba hasát, mert az ő bőre iszonyú vékony és érzékeny, s amit mi melegnek érzünk, az neki lehet, hogy forró.
    Ráadásul mivel valószínű épp sír a hasfájás miatt (hisz ezért melegítjük) még észre sem fogod venni ha megégeted vele.
    Viszont melegítésre:
    1. Sütőben felmelegített lábasfedő, amit jól becsomagolunk konyharuhába, vagy törölközőbe, az jó lehet. Ellenőrizd magadon, hogy ha egy darabig rajta van a saját hasadon nem éget-e.
    2. Felnőtt zokniba töltött kristálysó, és grillsütőben, sütőben felmelegítve. Jól tartja a hőt. Ezt is ellenőrizd.
    3. Ez a legjobb, de ha nincs ilyened lehet, hogy nem veszel azonnal emiatt:
    Elektromos melegító párnácska. Olyan, mint az elektromos takaró, de csak párna méretű. Nagyon jó MINDENFÉLE fájdalom csillapításra, izomfeszülésre, migrénnek készülő fejfájásnál a nyak és váll, lapocka lazítására. Általában úgy van megcsinálva, hogy 90 perc után kikapcsol magától. 3 hőfokon állítható. Szal nekem van ilyen és zseniálisan csillapítja a fájdalmat. Baba hasára is nyugodtan rátehető.
    Erre gondolok:
    https://www.tchibo.hu/2-az-1-ben-elektromos-melegit-parna-p400023966.html
    Még kapható a tchibo-ban...

    VálaszTörlés
  2. Jah, és hörghurutos, tüdőgyuszis, de NEM LÁZAS gyereknek is isteni. Bekened mellkaskrémmel, elöl-hátul. Ráfekteted, és szépen oldja a trutyit!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Flóra!
    Küldj levélben még ilyeneket!!!!

    VálaszTörlés
  4. Egyszerre üvöltő hasfájós ikerpár: bekapcsoltam a szagelszívót és jól összebújtunk. Ettől majdnem mindig bealudtak.....de jó, hogy megnőttek!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz, Melinda! Esetleg tudnál ikres altatásos tanácsokat adni? Van egy újdonsült ikres kismamabarátnőm, és neki kellene egy-két használható tipp.

      Törlés
  5. Én az első fél évben a túlélésre mentem.....Nekem akkor volt a "nagyfiam" két éves amikor Ők születtek, tehát alapvetően az ő napirendjéhez kellett alkalmazkodni. A nagyfiút ringatgattam, dudorásztam, simizgettem míg el nem aludt, de egyrészt rájöttem, hogy magamat szivattam meg ezzel, másrészt velük erre alkalmam sem volt, annyian voltunk:) szóval egészen kicsi, úgy két hónapos koruk óta egyedül alszanak el. Ha sírás volt persze bementem megölelgetni, megsimizni stb, de nem maradtam ott. Ajtó nyitva, kicsi fény, de én ki. A fiam két alkalommal sírt, a lány egy és utána tudták mi a menet. Régebben lehet gyerekkínzásnak vettem volna, ha valaki azt mondja ezt csináljam, de rávitt a helyzet és azt kell mondjam bevállt.
    Szóval kitartás Neki, az első fél, egy év valóban nem egy leányálom, de utána könnyebb a kettővel, mint az eggyel. De komolyan!!!!

    VálaszTörlés