2013. május 14., kedd

Már csak két hét… - 2008. 04. 13.

Illusztráció: Laár Györgyi
 Testvéreim az Úrban!

Két hét múlva ilyenkor már Saint Jean Pied De Portban leszek, és próbálok hozzászokni az első zarándokszálláson talált körülményekhez.
Hihetetlen, hogy január óta zaklatlak Benneteket leveleimmel, és most hipp-hopp itt az idő, és útra kell kelnem…












Előző levelem óta nagyon sokszor eszembe jutott, hogy írok Nektek, mert rengeteg érzés kavargott bennem az úttal kapcsolatban. Túl vagyok több rémülethullámon, most inkább az izgatottság dominál, ám míg érzéseim kilengésének amplitúdója állandó, addig hullámzásuk az indulás közeledtével egyre sűrűbbé válik.
A legfontosabbat majdnem elfelejtettem! Találtam az előző útitársam helyett újat. Nagyon érdekes lány. Katalinnak született, mégis inkább becenevet visel, ami F betűvel kezdődik, és úgy hangzik: Filomi. Fura hóbort, nemde? ☺ Hogy mennyiben lesz az útitársam? Igazából abban állapodtunk meg, hogy mindketten a kiutazástól tartunk a leginkább, illetve az első nap pireneusokbeli megpróbálatásaitól. Úgyhogy az első két napot (a kiutazást és az első gyaloglós napot) valószínűleg együtt töltjük, azután azonban szétválunk, követjük a saját utunkat, és örülünk annak, ha azok néha keresztezik egymást.
Ígértem, hogy leírom Nektek, miért a kagyló a Camino szimbóluma, úgyhogy most beváltom ezen ígéretemet.

Aki buta akar maradni, és nem kíváncsi rá, ugorjon a következő nagybetűs szöveg utáni szakaszhoz!

„Eleinte a kagyló minden zarándoklat jelképe volt, azonban a Camino kisajátította magának egy legenda kapcsán. Történt egyszer, még a korai zarándoklatok idején, hogy egy portugál lovag haladt az Óceán partján Santiago irányába. A partmenti sziklák között azonban hirtelen megjelent Szent Jakab, a diszkós sárga háttérfény pedig megijesztette a lovat, aki egy jól irányzott ugrással a vízbe repítette utasát. A nehéz páncélzat a víz alá húzta a portugált, aki azonban – csodák csodája – a Szent segítségével mégis partra evickélt. Mikor végre kilábalt az óceánból, páncélja telis-tele volt kicsi kagylókkal. Innen ered a szokás, hogy a zarándokok jól látható helyen viselik a szimbólumot."

Vége az idézetnek, Pupákok!

Ilyen kagylóm – mint már említettem – nekem is van, amit Dukát Csilla barátnőm hozott a világ végéről, Finisterréből. Az én feladatom annyi, hogy visszavigyem oda. És ezen a helyen megismételném a felhívásom Felétek. Ha már ott vagyok a világ végén, én is nagyon szívesen hozok kagylót azoknak, akik úgy érzik, hogy egyszer az életben szívesen visszavinnék oda. Vagyis aki nem írt még nekem ez ügyben, írjon mihamarabb, mert aztán már nem leszek itthon…

Azt gondolom, hogy addig is elég izgalmas két hétnek nézek elébe. Most kell elintéznem mindent: megvásárolnom a maradék felszerelésemet, elrendeznem Fruzsika és a macskák sorsát, illetve a folyamatban lévő munkáimat is be kell fejeznem. És persze igyekszem az érzésből a lehető legtöbbet megélni, hiszen elég kiemelkedő eseménye ez életemnek.

Hogy ma se maradjatok le a vizuális élményről, mellékelek egy fotót, ami arról tesz tanúbizonyságot, hogy előző leveleimben felfedezető idétlen kéztartási szokásaim több évvel ezelőttre nyúlnak vissza. A mellékelt Egyszercsak-koncertet ábrázoló fotó 2002-2003 körül készült a Szigeten. Ezt megtalálva felfedeztem, hogy néhány év alatt milyen hihetetlen külső transzformáción mentem keresztül. 




Ezt bizonyítja a másik, egy klipforgatás alkalmával készült pikcsör. Ezen arról is meggyőződhettek, hogy milyen kemény fából faragtak engem, hiszen képes vagyok mindkét kezemet egyszerre ökölbe szorítani. 

Ennyit mára a tudomány és Fruzsika világából.
Az indulás előtt még igyekszem jelentkezni.

Addig is cső!



Fru


A következő részhez katt ide!

Az előző részhez katt ide!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése